Callcenter

Callcenters bij jou in de buurt

Ben je op zoek naar een callcenter voor leadgeneraties of B2B telemarketing zodat je het contact tussen jou en je klanten kunt optimaliseren en verbeteren? MyGo helpt je graag. Met de MyGo Matchmaker vind je direct een professioneel callcenter bij jou in de buurt.

Vind eenvoudig een callcenter die het beste bij jouw wensen past

MyGo brengt je snel en eenvoudig in contact met een betrouwbaar en professioneel callcenter die het meest geschikt is voor jouw bedrijf of onderneming. De online Matchmaker van MyGo is 24/7 beschikbaar zodat we je altijd kunnen matchen met het beste callcenter voor jou.

Callcenter team

Veel gestelde vragen over callcenters

Wat doet een callcenter?

Wanneer een klant een product heeft gekocht of een bepaalde dienst heeft besteld en daar een vraag over heeft dan kan deze veelal een callcenter bellen. Een callcenter wordt ook wel een helpdesk of klantenservice genoemd. Als je een bedrijf hebt kun je een eigen callcenter afdeling hiervoor inrichten of je kunt kiezen voor een extern commercieel callcenter. Bij een externe klantenservice kun je bijvoorbeeld denken aan het fulltime of parttime inhuren van telefonisten. Je kunt daarnaast als zelfstandig ondernemer bijvoorbeeld ook een telefonist inhuren op ad hoc basis, dan wordt diegene per gesprek betaald. Dit kan handig zijn wanneer jij druk aan het werk bent en toch de hele dag bereikbaar wilt blijven. Een callcenter, klantenservice of helpdesk, verricht doorgaans de volgende werkzaamheden:

  • Backoffice
  • B2C telemarketing
  • B2B telemarketing
  • Receptieservice
  • Inbound service telefonie
  • Outbound service telefonie
  • Marktonderzoek doen
  • Bezoekafspraken maken

B2B & B2C telemarketing

B2B en B2C zijn marketingtermen die je vaak hoort, maar wat is het verschil tussen B2C en B2B? B2B staat voor ‘business-to-business', dit betreft dus zakelijke marketing tussen twee bedrijven. B2C daarentegen staat voor ‘business-to-consumer', dit betreft dus consumenten marketing van bedrijf naar consument, denk hierbij aan verkoop van producten en diensten.

Inbound service telefonie

Een inbound callcenter service laat klanten jouw bedrijf bellen voor eventuele vragen of omdat ze graag producten of diensten willen bestellen. Klanten raken doorgaans geïnformeerd en enthousiast door jouw aanbod. Denk hierbij aan het plaatsen van bestellingen, een helpdesk, een hulpdienst of bijvoorbeeld een informatielijn.

Outbound service telefonie

Een outbound callcenter zoekt proactief contact met bestaande of potentiële klanten. Hierbij kun je denken aan leads en sales nastreven, dit wordt ook wel telemarketing genoemd. Daarnaast kan een outbound callcenter ook minder commerciële motieven hebben.

Aan het werk in bij een callcenter

Wat kost een callcenter?

Een callcenter kost gemiddeld 60 euro per uur. Een callcenter kan een uurtarief hanteren of een prijs per dienst. In onderstaande tabel zie je een overzicht van de gemiddelde prijs die een callcenter per opdracht rekent.

Soort callcenter service

Gemiddelde prijs per opdracht

B2C telemarketing

€ 200 - € 550

B2B telemarketing

€ 200 - € 550

Telesales

€ 250 - € 700

Leadgeneratie

€ 250 - € 650

Telefoonservice

€ 150 - € 350

Bezoekafspraken

€ 200 - € 600

Welke factoren bepalen de kosten van een callcenter?

De kosten voor een callcenter hangen af van de afspraken die je maakt met het callcenter. Doorgaans hanteren callcenter de volgende tarieven:

  • Op uurbasis. Je betaalt een callcenter per uur een vast bedrag. Je kunt vooraf een prijsopgave opvragen zodat je precies weet wat de kosten zijn.
  • Per bezoekafspraak. Het callcenter kan afspraken voor je boeken zodat jij je diensten of producten kunt aanbieden. Je betaalt het callcenter dan alleen per gemaakte bezoekafspraak.
  • Per lead. Het callcenter zal leads voor je realiseren. Je betaalt dan een vergoeding per gerealiseerde lead.
  • Per adres. Je betaalt een vast tarief per te bellen adres.

Mensen aan het bellen

Hoe vergelijk je eenvoudig prijzen van callcenters?

Je kunt prijzen van verschillende callcenter eenvoudig en snel vergelijken. Je kunt dit doen door met behulp van de MyGo Matchmaker bij meerdere callcenters prijsopgaven of offertes op te vragen en deze vervolgens te vergelijken. Zo vind je gemakkelijk een callcenter die het meest geschikt is voor jouw zaak of bedrijf. Wil je graag direct contact met een callcenter als je andere vragen hebt? Bel dan 085 432 00 32, we kunnen je dan doorverbinden met een callcenter of je kunt een terugbelverzoek indienen.

Welke voordelen biedt een callcenter?

Door de telefonie voor je bedrijf uit te besteden neem je jezelf veel zorgen en werk uit handen. Het inschakelen van een callcenter brengt veel voordelen met zich mee:

  • Een callcenter kan veel telefoongespreken tegelijk afhandelen, zowel inbound als outbound.
  • Een callcenter beschikt over juiste kennis omtrent dienstverlening en leads en sales nastreven.
  • Een callcenter genereert effectief leads met behulp van callscripts.
  • Communicatiesnelheid. Een callcenter kan snel en efficiënt vragen van klanten beantwoorden of bijvoorbeeld gesprekken doorschakelen.
  • Door telefonie uit te besteden kunnen jij en je medewerkers zich concentreren op de belangrijkste kernactiviteiten.
  • Een callcenter beschikt over de nieuwste en beste technologie op het gebied van telemarketing.

Waar moet je op letten bij het kiezen van een callcenter?

Wanneer je eraan zit te denken een callcenter in te schakelen kan het verstandig zijn om rekening te houden met de volgende zaken:

  • Welke tarieven hanteert een callcenter? Is dit per uur of alleen wanneer er resultaat geboekt is? Overleg met het callcenter wat de mogelijkheden zijn.
  • Heeft het desbetreffende callcenter de juiste ervaring en kennis voor jouw opdracht?
  • Zijn de eventuele reiskosten en andere overige kosten inbegrepen op de prijsopgave of offerte?
  • Kun je online goede reviews vinden van andere klanten?

Hoe vind je direct een callcenter die precies bij jouw wensen past?

Met de Matchmaker van MyGo vind je zonder zoeken direct een ervaren callcenter die het beste past bij jouw wensen in jouw regio. De Matchmaker is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Telefonisch contact kan ook. Je kunt ons tijdens openingstijden bellen op 085 432 00 32.