Online marketing

Op deze pagina vind je informatie over alles wat met online marketing te maken heeft. We hebben de onderwerpen voor je op alfabetische volgorde gezet, zodat je direct door kunt klikken naar het onderwerp dat je zoekt.

App laten maken

Marketing communicatie bureau

B2B online marketing

Marketing intelligence specialist

Content marketing bureau

Marketing recruitment bureau

Conversie optimalisatie

Marketing strategie bureau

Conversie optimalisatie specialist

Multi channel marketing

Conversie optimalisatie bureau

(Online) branding

CRM marketing bureau

Branding marketing bureau

Digital marketing bureau

Online marketing advocaten

Direct marketing bureau

Online marketing bedrijf

E-mail marketing bureau

Online marketing bureau mkb

Facebook marketing bureau

Persona marketing

Full service marketing bureau

Reputatie management

Growth marketing bureau

Social media marketing bureau

Horeca marketing bureau

Software ontwikkeling

Influencer marketing bureau

UX/user experience design

Social media influencer

Verschil tussen UX en UI

Instagram influencer

Video marketing bureau

International marketing bureau

Webshop marketing

Kosten online marketing bureau

Zoekmachine marketing bureau

Leadgeneratie

Zoekmachine optimalisatie

Linkbuilding bureau

SEO scan/check

Logo marketing bureau

SEO specialist

Marketing automation specialist

SEO en SEA

Marketing bureau recreatie

 

Marketing woorden

Digital marketing bureau

Digital marketing bureaus houden zich bezig met marketing via alle digitale kanalen, waaronder het internet, (digital) billboards, radio, tv en mobiele applicaties. Ze kunnen onder meer een digitale marketingstrategie voor je opzetten, content voor je schrijven, webanalyses voor je uitvoeren en je helpen met zoekmachine- en conversieoptimalisatie.

Online marketing bedrijf

Een online marketing bedrijf is een andere benaming voor een online marketing bureau. Het verschil met een digital marketing bureau is dat de focus bij een online marketing bedrijf alleen op het internet ligt. Het doel is het optimaliseren van online activiteiten van je bedrijf. Je kunt een online marketing bureau voor diverse werkzaamheden inschakelen, van het opstellen van een online marketing strategie tot het maken van online campagnes.

Online marketing bureau mkb

Binnen online marketing zijn er veel specialisaties. Een voorbeeld is het mkb: er zijn veel online marketing bureaus die zich voornamelijk op mkb-bedrijven met groeiambities richten. Zij weten precies hoe je met je mkb-bedrijf goed scoort op Google en hoe je je bedrijf via social media en e-mail moet promoten.

Full service marketing bureau

Bij een online marketing bureau draait het om de optimalisatie van de online activiteiten van je bedrijf. Een full service online marketing bureau heeft een breder aanbod: het is niet alleen in te schakelen voor begeleiding bij het gehele marketingproces (strategie – concept – uitvoering), maar ook voor het bouwen van je website en het regelen van het onderhoud.

Laptop marketing

Leadgeneratie

Bij leadgeneratie worden er gegevens van potentiële klanten voor een bedrijf verzameld, waarna er via onder meer telefoon en social media contact wordt gelegd. Een marketingbureau kan verschillende marketingmiddelen voor je inzetten om leads te genereren, waaronder SEO en SEA. Meer informatie over (de rol van marketingbureaus) bij leadgeneratie vind je hier.

Zoekmachine marketing bureau

Een zoekmachine marketing bureau kan je op verschillende manieren helpen met de online marketing voor je bedrijf, waarbij SEO (Search Engine Optimization) in veel gevallen het startpunt is. Hieronder geven we daar een korte toelichting bij. Uitgebreide informatie over (de werkzaamheden van) een zoekmachine marketing bureau vind je hier.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een andere benaming voor SEO en houdt in dat een website wordt geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat hij zo goed mogelijk vindbaar is op Google. Die optimalisatie kan op drie manier worden doorgevoerd: namelijk op technisch gebied, op het gebied van content en via linkbuilding.

SEO scan/check

Voor er op het gebied van SEO actie kan worden ondernomen, moet er een scan/check van de content, techniek en autoriteit van de website worden uitgevoerd. Daarbij wordt onder meer bekeken of je site goed gecodeerd is, of de content logische zoekwoorden bevat en of de interne linkstructuur in orde is.

SEO specialist

Een SEO-specialist, ook wel een search marketing specialist genoemd, weet precies wat er moet gebeuren om je website perfect bij je doelgroep te laten aansluiten en zo vindbaar mogelijk te maken voor Google. Door een SEO-specialist in te schakelen, haal je de benodigde kennis in huis en ben je zelf minder tijd kwijt aan je website.

SEO en SEA

Bij SEO draait het om vindbaarheid in de niet-betaalde resultaten van Google en betaal je niet voor elk bezoek dat iemand aan je website brengt. Bij SEA (Search Engine Advertising) is dat wel het geval, omdat het daarbij om advertenties en betaalde zoekresultaten gaat.

Woorden voor SEO marketing

Content marketing bureau

Content marketing bureaus weten precies hoe je relevante en waardevolle content moet creëren om aan de behoeften van je doelgroep tegemoet te komen. Aan de hand van een doelgroep- en zoekwoordenonderzoek en websitespecifieke doelen kan een content marketing specialist onder meer artikelen, video’s en podcasts voor je maken waarmee je site goed vindbaar is op Google en de juiste doelgroep aantrekt.

Naast het produceren van relevante content kunnen content marketing specialisten campagnes voor je ontwikkelen en een strategie voor je uitdenken. Het achterliggende doel is altijd om de doelgroep van je site aan te zetten tot winstgevende acties. Meer informatie over content marketing bureaus vind je hier.

Social media marketing bureau

Social media worden steeds belangrijker voor het promoten van je merk en het werven van nieuwe klanten. Een social marketing bureau zoekt uit wie je doelgroep is, via welke platformen je die doelgroep het beste kunt bereiken en hoe je concurrenten social media inzetten voor marketing. Vervolgens kunnen de marketing specialisten je helpen met het maken van social media campagnes die voor zoveel mogelijk nieuwe klanten zorgen.

Social media marketing bureau kosten zijn afhankelijk van de situatie en van het bureau waar je voor kiest. Via de MyGo Matchmaker kun je offertes van verschillende social media marketing bureaus aanvragen door op de Matchmakerknop te klikken. Wil je meer informatie over social media marketing? Kijk dan op onze pagina online adverteren.

Onderwerpen digital marketing

Marketing communicatie bureau

Bij een marketing en communicatie bureau kun je zowel voor online als voor offline marketingwerkzaamheden terecht. Ze hebben het doel om je marketingboodschap naar je doelgroep te communiceren, waarvoor ze een behoorlijk aantal verschillende marketing- en communicatiemiddelen kunnen inzetten. Ze kunnen je onder andere helpen bij e-mailmarketing, social media marketing, SEO en SEA en het formuleren van een merk-/communicatiestrategie.

Multi channel marketing

Bij multi channel marketing worden er meerdere kanalen tegelijk ingezet om de boodschap van je bedrijf aan je doelgroep over te brengen. Jij bepaalt met je bedrijf voor de klant welk kanaal het best bij diens klantvraag past. Meer informatie over multi channel marketing vind je op onze pagina over online adverteren.

UX/user experience design

UX design, ook wel user experience design genoemd, omvat het ontwerp van waardevolle gebruikerservaringen voor onder meer websites, apps en softwareapplicaties. Een UX designer constateert aan de hand van statistieken, analyses en gebruikersonderzoeken hoe die platformen door bezoekers worden ervaren.

Aan de hand van het uitgevoerde onderzoek kan een UX designer in samenwerking met een UI designer een ontwerp maken dat voor de optimale gebruikerservaring zorgt. Dat design wordt vervolgens toegepast en door de UX designer geëvalueerd en geoptimaliseerd.

Verschil UX/UI

UI en UX worden vaak in één adem genoemd, maar zijn niet hetzelfde. Bij UX design draait het vooral om de functionaliteit en de structuur van een platform, bij UI design gaat het meer om de looks. Met andere woorden: UX gaat om de totale gebruikerservaring, UI om de interface. Beide soorten werkzaamheden worden met elkaar gecombineerd voor een optimale website, app of softwareapplicatie.

Linkruil

Linkbuilding bureau

Linkbuilding is een vorm van SEO en houdt in dat je links vanaf andere websites naar je eigen website vergaart. Google controleert de kwaliteit en de autoriteit van die links en als ze door de test komen, wordt je website hoger in het algoritme van Google geplaatst.

Een linkbuilding bureau weet op welke criteria links geselecteerd moeten worden en kan je helpen zoveel mogelijk sterke links te vergaren. Daarnaast kunnen linkbuilding bureaus je links voor je controleren, waardoor je zeker weet dat ze up to date blijven. Meer informatie over linkbuildbureaus vind je hier.

Software ontwikkeling

In veel gevallen worden er voor verbetering van online marketingactiviteiten aanpassingen aan de website, software of app van een bedrijf gedaan. In sommige gevallen wordt de website of app zelfs helemaal vernieuwd.

Een softwareontwikkelaar kan een softwareprogramma, website of mobiele applicatie op maat voor je maken of gewenste aanpassingen doorvoeren. Vaak slaat hij/zij de handen ineen met een online marketing bureau voor het verbeteren van de online marketing van een bedrijf.

Webshop marketing

Wil je een webshop laten maken voor je bedrijf? Dan kun je kiezen uit twee softwareprogramma’s, namelijk Magento en WooCommerce. Bij een klein budget en een kleine hoeveelheid producten is WooCommerce de geschiktste optie; grote webshops worden doorgaans met Magento gebouwd. Omdat deze klus nogal wat technische kennis vereist, wordt er vaak een webbouwer voor ingeschakeld.

Om je webshop (beter) in beeld te brengen bij je doelgroep, kun je veel verschillende webshop marketing technieken inzetten. Voorbeelden zijn zoekmachinemarketing, affiliate marketing en remarketing. Ook kun je je webshop offline promoten aan de hand van flyers of visitekaartjes. Meer informatie over webshop marketing en webshopbouw vind je hier.

Marketing Webshop

App laten maken

Een app kan op meerdere manieren toegevoegde waarde hebben voor je bedrijf, onder andere doordat je een overzicht krijgt van relevante data. Het ontwikkelen van een app is echter een klus met veel voeten in de aarde, die daarom vaak wordt uitbesteed aan een appontwikkelaar. Meer informatie over het laten maken van een app, waaronder het stappenplan dat daarbij wordt doorlopen, vind je hier.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie wordt vaak ook aangeduid met CRO (Conversie Ratio Optimalisatie). Het is een alomvattende term voor de werkzaamheden die je kunt uitvoeren om ervoor te zorgen dat bezoekers van de website of webshop tot actie overgaan. Daarbij kan het gaan om de aanschaf van een product, maar bijvoorbeeld ook om de aanvraag van een offerte.

Belangrijke pijlers voor CRO zijn vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid en een lage drempel. Die pijlers hangen met elkaar samen: door obstakels voor je doelgroep aan te pakken en de gebruiksvriendelijkheid van je website of webshop te vergroten, zorg je ervoor dat  bezoekers vertrouwen in je product of dienst krijgen en sneller tot contact of aankoop overgaan.

Bij CRO wordt er vaak onderscheid gemaakt tussen microconversies en macroconversies. Microconversies zijn onder meer een inschrijving voor een nieuwsbrief en het toevoegen van een product aan een winkelmand. Het zijn acties die bijdragen aan het bereiken van macroconversies. Onder macroconversies vallen onder meer het afrekenen van een product en het aanmaken van een account.

Analyses en tests zijn een belangrijk onderdeel van CRO. Een veel gebruikte methode is A/B testing, waarbij je de bezoekers van je website of webshop in twee groepen verdeelt en hen twee verschillende versies van je site toont. Aan de hand daarvan kan worden vastgesteld welke versie de meest bezoekers converteert en dus moet worden ingezet.

Wordt er met meer dan twee versies gewerkt, dan wordt er gesproken van multivariate testing. Een aantal vaste websiteonderdelen wordt daarbij in verschillende combinaties getoond. Aan de hand daarvan kan de perfecte combinatie van websiteonderdelen worden ontdekt. Andere opties om te zien hoe je bezoekers over je site navigeren en op onderdelen reageren, zijn mouse tracking en eye tracking.

Specialist CRO/conversie optimalisatie

Je kunt zelf met CRO aan de gang gaan, maar daarvoor heb je de nodige analytische kennis nodig. In veel gevallen wordt CRO daarom uitbesteed aan een conversie specialist. Hij/zij weet precies waarop gelet moet worden en wat er veranderd moet worden om je website of webshop zo succesvol mogelijk te maken.

Conversie optimalisatie bureau

Wie zijn CRO wil uitbesteden aan een specialist, komt vaak bij een conversie optimalisatie bureau uit. Zij kunnen een conversatie optimalisatie plan voor je maken en dat door een van hun medewerkers voor je laten uitvoeren. In veel gevallen werken ze niet alleen aan conversatie optimalisatie voor je website of webshop, maar kun je hen ook voor onder meer SEO en SEA inschakelen.

Laptop met figuren

Persona marketing

Een buyer persona is een ander woord voor een klantenprofiel, dat een gedetailleerde beschrijving geeft van de ideale klant voor je bedrijf. Afhankelijk van het product of de dienst die je aanbiedt, kun je meerdere ideale klanten en dus meerdere persona’s hebben. Een buyer persona zorgt ervoor dat je een heldere doelgroep voor ogen hebt, waar je vervolgens de marketing voor je website, app of webshop op aan kunt passen.

Voor een buyer persona worden de belangrijkste kenmerken van je klanten samengevoegd in één fictief persoon. Daarbij gaat het onder andere om diens opleiding, baan, gezinssituatie, doelen, omgeving en winkelvoorkeuren. Om aan die informatie te komen, kun je onder meer Google Analytics gebruiken. Ook kun je fieldresearch doen bij bestaande klanten: Waarom hebben ze voor je bedrijf gekozen? Wat zeggen ze over je bedrijf op social media?

Naast een buyer persona kun je ook een user persona maken, een profiel van de ideale gebruiker van je product of dienst. Een user persona hoeft dus niet per se een klant van je bedrijf te zijn en wordt vooral gebruikt in het ontwerptraject van een website, app of webshop.

Je kunt zelf tijd en moeite steken in het maken van een persona, maar je kunt het ook uitbesteden aan een marketeer. Via de MyGo Matchmaker kun je in contact komen met de meest geschikte marketeer bij jou in de buurt, door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 432 00 32.

B2B online marketing

B2C bedrijven, die producten of diensten aan consumenten verkopen, zijn niet de enigen die online marketing inzetten. Ook B2B bedrijven maken er gebruik van voor het verkopen van producten of diensten aan andere bedrijven. Een B2B online marketing bureau richt zich specifiek op die groep bedrijven. Als B2B bedrijf kun je een B2B marketing bureau inschakelen voor hulp op het gebied van onder andere leadgeneratie, contentmarketing en online adverteren

Marketing via de mail

E-mail marketing bureau

E-mailmarketing houdt in dat je mails personaliseert op basis van klantgedrag. Er wordt door een e-mail marketing specialist uitgezocht waar je (potentiële) klanten in geïnteresseerd zijn en daar worden de mails op aangepast, waardoor ze alleen nog relevante informatie bevatten. In de meeste gevallen is het zo dat online marketing bureaus ook e-mail marketing bureaus zijn, omdat e-mail marketing één van hun specialisaties is.

E-mailmarketing specialisten kunnen niet alleen gerichte e-mails voor je versturen, maar ook e-mail marketingsoftware inrichten en e-mail templates maken. Bij veel email marketing bureaus kun je onder meer date based mails, event based mails en autoresponders aanvragen. Vaak wordt e-mail marketing bestempeld als het krachtigste promotiemateriaal voor bedrijven, omdat de attentiewaarde hoger dan is bij advertenties op tv, radio en in de krant.

Een ander voordeel van e-mailmarketing is dat het makkelijk te automatiseren is, waardoor je efficiënter te werk kunt gaan. Een email marketing specialist kan de resultaten van e-mail marketing bovendien goed meten, omdat er door de software wordt bijgehouden wie de mail heeft geopend en waar diegene allemaal op heeft geklikt.

Online marketing advocaten

Advocaten hebben door hun eigen werkzaamheden vaak geen tijd om zich bezig te houden met online marketing. Daarom wordt dat veelal uitbesteed aan een online marketing bureau, dat hun website en social media kanalen kan optimaliseren met behulp van onder andere SEO-teksten. Daarnaast kunnen advocaten een online marketing bureau inschakelen voor marketingadvies of een marketingstrategie.

Ben je advocaat en wil je je online marketing uit handen geven? Via de MyGo Matchmaker vind je direct een geschikt online marketing bureau bij jou in de buurt. Klik op de Matchmakerknop op bel naar 085 432 00 32.

Marketing met influencer

Influencer marketing bureau

De afgelopen jaren wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van influencer marketing campagnes voor het promoten van producten en diensten. Voor zulke campagnes worden het opdrachtgevende bedrijf en een social media influencer aan elkaar gekoppeld door een influencer marketing agency (ook wel influencer marketing bureau genoemd).

Het doel van influencercampagnes is om het merkverhaal van een bedrijf op een creatieve manier aan diens doelgroep te vertellen. Daaruit komt voort dat het bedrijf meer merkbekendheid en meer vertrouwen van diens doelgroep krijgt. Een influencer marketing agency wil zoveel mogelijk engagement voor de campagne creëren, wat inhoudt dat het een groot aantal likes en reacties oplevert of dat de campagne vaak wordt gedeeld.

Bij een influencer marketing agency werken influencer marketing specialisten, die precies weten wat er moet gebeuren om marketingcampagnes met influencers in goede banen te leiden. Hun werkwijze, ook wel hun influencer strategy genoemd, behelst vaak een aantal stappen. We lichten ze hieronder kort toe.

Een influencer campagne begint vaak met een briefing van het bedrijf dat een product wil promoten. In die briefing staat wat de doelstellingen van de campagne zijn en welke doelgroep ervoor geselecteerd is. Op basis van die briefing gaat de influencer marketing agency in haar netwerk op zoek naar geschikte influencers voor de campagne. Die influencers krijgen ook weer een briefing, zodat duidelijk is wat er van hen wordt verwacht.

De influencers gaan vervolgens aan de slag met de productie en distributie van het campagnemateriaal, waarbij ze worden begeleid door de influencer marketing agency. Na afloop van de campagne rapporteert de agency de resultaten, waarna een evaluatiegesprek plaatsvindt tussen het bureau en de opdrachtgever.

Social media influencer

De definitie van een social media influencer is iemand die een grote groep mensen weet te bereiken via social media kanalen. Social influencers spreken vaak een bepaalde doelgroep aan en kunnen hen aan de hand van campagnes aanzetten tot het aanschaffen van producten of het inschakelen van diensten.

Het aantal social media platformen breidt zich steeds verder uit. Social influencer marketing kan tegenwoordig plaatsvinden aan de hand van Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Ook kun je influencers stukken op blogs laten schrijven of in een podcastaflevering laten praten over je product of dienst.

Instagram influencer

De afgelopen paar jaar is Instagram ongekend populair geworden, waardoor er steeds meer Instagram influencers uit de grond schieten. Ze kunnen op hun Instagrampagina foto’s of video’s voor je plaatsen waarop ze je product laten zien, met daaronder een verhaal/hashtags over je product in de beschrijving. Ook kunnen ze je product promoten aan de hand van tijdelijk zichtbare foto’s, video’s of teksten op Instagram Stories.

Marketing online

Facebook marketing bureau

Facebook is nog altijd een groot social media platform waarop je kunt adverteren en eerder geplaatste advertenties kunt laten promoten. De targetgerichte mogelijkheden en het bereik zijn twee aspecten die adverteren op Facebook interessant maken voor bedrijven. Door regelmatig content op hun pagina te plaatsen, kunnen bedrijven ervoor zorgen dat je veel autoriteit op Facebook verkrijgt.

Je kunt op Facebook onder andere adverteren via je eigen bedrijfspagina, maar het is ook mogelijk om je advertentie (in de vorm van tekst, foto, video of een combinatie daarvan) tussen de reguliere posts op de tijdlijn van je doelgroep te laten verschijnen. Iets wat daarnaast veel toegepast wordt op Facebook, is retargeting: mensen die specifieke producten van je bedrijf hebben bekeken, krijgen een advertentie van die producten op hun tijdlijn.

Omdat er veel haken en ogen aan adverteren op Facebook zitten, wordt die klus vaak uitbesteed. Een Facebook marketing specialist kan je adviseren over je Facebookcampagne of de volledig campagne voor je in elkaar zetten. Hij/zij weet precies hoe hij/zij uit Facebookgegevens een duidelijke doelgroep moet filteren en welke advertentiesoort het meest geschikt is om die doelgroep te benaderen.

Marketing recruitment bureau

Marketing recruitment bureaus zijn gespecialiseerd in de werving en de selectie van gekwalificeerde marketingprofessionals voor bedrijven. Hun consultants weten precies waar ze kandidaten op moeten selecteren. Ze zorgen ervoor dat marketing recruitment bureaus een groot kandidatenbestand hebben en dat daar zowel redelijk ervaren als zeer ervaren mensen tussen zitten.

In de meeste gevallen kun je niet alleen contact opnemen met een recruitment marketing bureau als je een permanente medewerker zoekt, maar ook als je op zoek bent naar iemand voor een tijdelijke functie. Voorbeelden van functies die een recruitment bureau marketing voor je kan vullen, zijn marketing communicatie specialist, marketing manager en marketing medewerker.

Strategie voor marketing

Marketing strategie bureau

Een heldere strategie is een belangrijk onderdeel van succesvolle online marketing, omdat daarmee duidelijk wordt wat je met je bedrijf wilt bereiken en hoe je dat wilt doen. Een strategisch marketing advies bureau kan je daarbij helpen door een strategie voor je op te stellen en je te begeleiden bij het uitvoeren daarvan.

Hoewel elke bedrijfsstrategie uniek is, wordt er door een strategisch marketing bureau doorgaans volgens een vast stappenplan gewerkt. Meer informatie over dat stappenplan vind je hier.

Marketing automation specialist

Marketing automation verwijst naar software die meerdere marketingtools combineert om  repetitieve marketingactiviteiten op verschillende platformen (e-mail, website, social media) te automatiseren. Het achterliggende doel is het genereren van leads. Een marketing automation specialist kan je daarbij helpen door onder andere voor je uit te zoeken hoe je klantenprofiel eruitziet en wat de optimale mix van platformen is om je marketingdoelstellingen mee te behalen.

Een voorbeeld van marketing automation is een notificatie bij het salesteam van je bedrijf op het moment dat een bezoeker van je site of social media verhoogde interesse toont. Aan de hand van zulke notificaties kan het salesteam er dan voor zorgen dat de juiste content op het juiste moment aan die bezoeker getoond wordt, waardoor hij van alleen een bezoeker verandert in een lead voor je bedrijf.

Marketing automation kent vele voordelen. Het zorgt voor een betere klantenervaring, meer en betere leads en een betere samenwerking tussen de marketing- en salesafdeling van je bedrijf. Ook verkrijg je een database met klantgegevens die je kunt gebruiken voor sales en kun je je marketingstrategie continu bijsturen op basis van de vergaarde informatie.

Punten voor digitale marketing

Direct marketing bureau

Direct marketing, ook wel dialoogmarketing genoemd, is een vorm van marketing waarbij een bedrijf direct contact heeft met (potentiële) klanten. Op basis van verzamelde gegevens over preferenties en gedrag van die klanten wordt er een benadering gekozen. Door de persoonlijke aanpak heeft direct marketing doorgaans een grote kans van slagen.

Het doel van direct marketing is het opbouwen van een structurele relatie tussen een bedrijf en diens (potentiële) klanten. Dat doel kan worden bereikt aan de hand van onder andere telefoongesprekken, marketingmails en online advertenties. Een direct marketing bureau kan je daarbij helpen: zij weten precies waar er informatie over potentiële klanten verzameld moet worden en welke marketingmiddelen geschikt zijn voor de direct marketing van jouw bedrijf.

Horeca marketing bureau

Horecaeigenaren hebben door hun drukke werkzaamheden vaak geen tijd om zich met de online marketing van hun bedrijf bezig te houden. Ze kunnen hun online marketing echter uitbesteden aan marketing bureaus die gespecialiseerd zijn in horecamarketing. Een horeca marketing bureau kan voor een horecaonderneming onder meer SEO en SEA toepassen, de website optimaliseren en zorgen voor sterke content op verschillende social media platformen.

Ben je horecaeigenaar en wil je je online marketing uit handen geven? Via de MyGo Matchmaker vind je direct een geschikt online marketing bureau bij jou in de buurt. Klik op de Matchmakerknop op bel naar 085 432 00 32.

Wereldwijde marketing

International marketing bureau

Tussen verschillende landen zijn altijd online verschillen te zien, die worden doorvertaald in marketingkeuzes. Als je een campagne op wilt zetten die in meerdere landen getoond gaat worden, moet je rekening houden met die online verschillen en je strategie daaraan aanpassen.

In Nederland zijn enkele international marketing bureaus die precies weten waar ze rekening mee moeten houden. Door te letten op onder andere uitdrukkingen en de toon waarmee klanten worden aangesproken, kunnen ze je helpen om je campagne in elk beoogd land tot een succes te maken.

Marketing intelligence specialist

Met marketing intelligence wordt het verzamelen en analyseren van marketingdata bedoeld. Een marketing intelligence specialist gebruikt verschillende business intelligence tools om die data te verzamelen en bepaalt vervolgens welke data gebruikt kan worden om in te spelen op de buyer journey van (potentiële) klanten.

De verkregen dataselectie wordt vervolgens overgedragen aan een marketing specialist die de data omzet naar succesvolle online marketing voor bedrijven. Een marketing intelligence specialist speelt dus een sleutelrol tussen de data uit een bepaalde bedrijfsbranche en de marketingcampagnes die voor de branche worden ontworpen.

Growth marketing bureau

Growth marketing, ook wel growth hacking genoemd, is een nieuwe marketingvorm waarbij het doel is om een bedrijf snel te laten groeien. Binnen growth marketing worden marketing, data en techniek met elkaar gecombineerd. Voor startups is het ideaal om hun online marketing aan een growth marketing bureau uit te besteden, omdat je er geen groot marketingbudget voor nodig hebt.

In plaats van een marketingplan te schrijven en dat daarna stap voor stap te implementeren, gaat een growth marketeer meteen aan de slag met experimenten binnen verschillende marketingtechnieken, waaronder SEO, linkbuilding en social media marketing. Hij/zij houdt de data uit experimenten bij en heeft op die manier meteen een overzicht van wat wel en niet werkt voor de marketing van je bedrijf.

Marketing met video

Video marketing bureau

Videomarketing is onderdeel van content marketing en biedt een oplossing als je op zoek bent naar een manier om snel en efficiënt iets onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Een video marketing bureau begeleidt je bij het volledige proces, van het schrijven van een script tot het produceren en verspreiden van de uiteindelijke video.

Je kunt een video marketing bureau inschakelen voor het laten maken van onder andere een interactieve video, een merkvideo, een productvideo en een animatievideo. Vaak kun je de video volledig laten personaliseren, zodat het perfect bij je bedrijf past. Bij veel video marketing bureaus kun je tevens kiezen voor een video die een combinatie is van verschillende videosoorten.

Videomarketing heeft veel voordelen. Video’s voegen meer beleving toe aan een product of dienst, waardoor mensen sneller geneigd zijn iets aan te schaffen en je dus meer conversie hebt. Ook bereiken ze een breed publiek, ranken ze makkelijk in Google en zijn ze erg geschikt om complexe onderwerpen op een duidelijke manier uit te leggen.

Wil je contact met een videomaker bij jou in de buurt? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken. Wil je liever telefonisch contact? Dan kun je bellen naar 085 432 00 32.

CRM marketing bureau

Costumer Relationship Management, ook wel klantrelatiebeheer genoemd, houdt in dat klantgegevens worden geanalyseerd om de zakelijke relatie tussen een bedrijf en diens (potentiële) klanten te verbeteren. Als een bedrijf CRM toepast, werken de marketing- en de salesafdeling daarvoor samen met de klantenservice en worden zij ondersteund door CRM-software.

In CRM-software wordt waardevolle informatie over klanten opgeslagen, zoals contactgegevens en een overzicht van de producten die ze bij je bedrijf hebben aangeschaft. Daarnaast kan worden bijgehouden welke contactmomenten er met de klant hebben plaatsgevonden en welke contactmomenten moeten worden ingepland.

Er zijn verschillende CRM-softwareprogramma’s waar je uit kunt kiezen. Bovendien is er bij veel programma’s de optie om de software aan je bedrijf aan te passen. De gedachte achter CRM-software is dat medewerkers van je bedrijf klanten beter kunnen helpen als ze alle relevante informatie over hen kunnen inzien.

Je kunt zelf met CRM aan de slag gaan, maar je kunt daar ook de hulp van een marketing bureau voor inschakelen. Zij weten precies hoe CRM-software moet worden ingericht om je bedrijf zo efficiënt mogelijk te voorzien van klantgegevens.

CRM

(Online) branding

Met branding bouw je een ‘identiteit’ voor je merk op aan de hand van de kernwaarden van je bedrijf. Je zorgt ervoor dat (potentiële) klanten exact het beeld van je bedrijf hebben dat jij wilt dat ze hebben.

Pas je specifiek online branding toe, dan zet je online kanalen in om de bekendheid en de beleving rondom je merk of product te vergroten. Online branding heeft niet alleen betrekking op je website, maar ook op je social media kanalen, je e-mails, je online advertenties en op externe websites (in de vorm van reviews over je merk).

Branding draait om vertrouwen. Je wilt dat je doelgroep een positieve associatie met je merk krijgt, zodat ze eerder aan jou dan aan je concurrent denken wanneer ze een bepaald product willen aanschaffen. Met sterke branding stijgt niet alleen je merkbekendheid, maar ook de aankoopintentie van je doelgroep.

Branding marketing bureau

Er zijn bureaus die gespecialiseerd zijn in branding en alles wat daarbij komt kijken. Als je hen inschakelt voor hulp bij je branding, gaan ze eerst met je kijken wat de missie van je bedrijf is, waar je bedrijf in uitblinkt en hoe je huidige klanten je bedrijf ervaren. Daaruit filteren ze welke kwaliteiten in je branding moeten worden uitgelicht en vervolgens zorgen ze ervoor dat die kwaliteiten worden verwerkt in je logo, huisstijl en in je mail-, advertentie- en social media content.

Logo marketing bureau

Een succesvol logo zorgt ervoor dat de kernwaarden van je bedrijf op de juiste manier aan (potentiële) klanten worden overgebracht. Omdat de concurrentie in veel branches toeneemt, wordt het steeds belangrijker om een uniek en opvallend logo te hebben.

Het ontwerp van een logo kan worden verzorgd door een reclamebureau, maar je kunt er ook een marketingbureau voor inschakelen. De kernwaarden en de doelgroep van je bedrijf worden vastgesteld, waarna je enkele conceptlogo’s te zien krijgt. Het gekozen conceptlogo wordt vervolgens verder uitgewerkt en in een huisstijlhandboek vastgelegd, zodat je onder meer de kleurcodes van het logo kunt inzien als je iets nieuws voor je bedrijf laat printen.

Online marketing op een tablet

Marketing bureau recreatie

Voordat iemand klant wordt bij een bedrijf in toerisme en recreatie, vinden er vaak meerdere websitebezoeken plaats. Een marketing bureau dat gespecialiseerd is in recreatie, kan je helpen bij het optimaliseren van je website. Daarnaast kun je bij zo’n bureau terecht voor een online marketing strategie, SEO en SEA, social marketing, e-mailmarketing en leadgeneratie.

Heb je een bedrijf in toerisme en recreatie en wil je je online marketing uit handen geven? Via de MyGo Matchmaker vind je direct een geschikt online marketing bureau bij jou in de buurt. Klik op de Matchmakerknop op bel naar 085 432 00 32.

Reputatie management

Bij reputatiemanagement draait het om alle activiteiten die je als bedrijf organiseert om het oordeel van bezoekers te beïnvloeden en te verbeteren. Met name online reputatiemanagement is tegenwoordig belangrijk: wat er online over je bedrijf wordt gezegd, staat zwart op wit en is altijd terug te vinden. De reputatie van je bedrijf kan door slechts één negatief bericht permanent worden geschaad.

Een online marketing bureau kan je helpen met je reputatiemanagement door vier stappen te doorlopen. Eerst monitort het bedrijf wat er speelt binnen en rond je organisatie. Uit die kennis filtert het marketing bureau wat er moet gebeuren om je reputatie te verbeteren, waarna die verbeteringen worden doorgevoerd. De laatste stap is het meten van het effect van die verbeteringen. Voor een effectief reputatiemanagement worden deze stappen voortdurend herhaald.

Kosten online marketing bureau

Een vraag die bij veel mensen opkomt als ze hulp willen bij hun online marketing, is: wat kost een online marketing bureau? Bij online marketing bureaus wordt doorgaans met uurtarieven gewerkt. Marketing bureau prijzen variëren van 70 tot 150 euro per uur, exclusief 21% btw. Voor een ZZP-marketeer ben je iets minder kwijt: gemiddeld 40 tot 85 euro per uur, ook exclusief 21% btw.

MyGo helpt je graag

Wil je direct contact met een marketing bureau bij jou in de buurt voor hulp bij bijvoorbeeld linkbuilding, social media marketing of conversieoptimalisatie? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 432 00 32.