Terug naar blog
Hoe voorkom je oplichting door malafide vakbedrijven?

Hoe voorkom je oplichting door malafide vakbedrijven?

Malafide vakmannen. Oplichters die liegen en bedriegen waar je letterlijk bij staat. Het is spijtig dat dit onderwerp nog steeds actueel is bij programma’s zoals ‘Opgelicht’. Het gebeurt helaas nog steeds dat mensen voor honderden, vaak zelfs duizenden euro’s opgelicht worden door zogenaamde vakmannen. Wij van MyGo fungeren o.a. als uithangbord voor vakmannen en hebben hier gelukkig tot op heden niet mee te maken gehad. We doen er ook alles aan om dat zo te houden. Hoe we dit aanpakken? Dat lees je in deze blog.

Wat is MyGo

MyGo is een landelijk platform waar je als consument gemakkelijk en snel de door jou gewenste vakman of dienstverlener kunt vinden, vergelijken en vervolgens direct kunt inschakelen. Dit kan met behulp van de MyGo Matchmaker tool.

In de tool beantwoord je een paar relevante vragen, waarna je direct verschillende vakmannen en/of dienstverleners in jouw regio te zien krijgt. Je kunt vervolgens deze bedrijven met elkaar vergelijken en daarna telefonisch of per contactformulier contact opnemen.

Hoe voorkomt MyGo samenwerkingen met malafide bedrijven?

Vanuit MyGo werken wij veel samen met vakmannen. Wij zijn op de hoogte van het bestaan van malafide vakmannen en hebben bijvoorbeeld ook te maken met clickfarm-praktijken.

Wij willen natuurlijk zo min mogelijk te maken hebben met fraudeurs en oplichtingspraktijken. Daarom hanteren wij een aantal belangrijke protocollen om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Het gaat om de volgende procedures:

  • Een gestructureerde ‘monitoring’
  • Een eigen service center
  • Relatiebeheer
  • Reviews op MyGo
  • Afsluiten diensten

Een gestructureerde ‘monitoring’

Nadat een vakman zich heeft aangemeld voor de diensten van MyGo, zal deze structureel gemonitord worden. Dit betekent dat er maandelijks gekeken wordt naar hun kwaliteiten, klachten en reviews. Wanneer er twijfels zijn of er wordt geconstateerd dat de vakman niet netjes of adequaat gewerkt heeft, dan heeft MyGo het recht om hier direct op te handelen en de klant desnoods te verwijderen. 

Een eigen service center

MyGo beschikt over een eigen service center waar onze medewerkers van maandag t/m zaterdag bereikbaar zijn. Vrijwel alle telefonische aanvragen, offertes en afspraken gaan eerst langs het service center om vervolgens doorgezet te worden naar onze partners. Daarbij kan de consument hier altijd terecht voor al hun vragen en eventuele klachten. Indien wij klachten ontvangen krijgt de partner deze doorgespeeld zodat deze tijdig en adequaat kan handelen. Wanneer wij merken dat dit (meermaals) niet adequaat wordt opgelost zullen wij als MyGo optreden.

Relatiebeheer

Onze accountmanagers onderhouden op regelmatige basis contact met hun eigen partners. We vinden het belangrijk dat we goed op de hoogte zijn van de markt en wat er speelt in de wereld van onze klanten. Op die manier zijn de lijnen kort en kunnen we ook hier snel schakelen indien nodig.

Reviews op MyGo

Een bedrijf op MyGo kan alleen reviews ontvangen van klanten die ze daadwerkelijk geholpen hebben. Dit maakt het een stuk lastiger voor fraudeurs om bijvoorbeeld nep-reviews te verzamelen.

Afsluiten diensten

Mocht het ooit voorkomen dat wij klachten over malafide praktijken binnenkrijgen, dan staan wij in ons recht om een dergelijke partij direct af te sluiten van onze diensten. Aangezien onze lijnen erg kort zijn, kunnen we ervoor zorgen dat de schade in een dergelijk geval zeer beperkt blijft.

Tot op heden is het bij MyGo niet voorgekomen dat wij te maken hebben gehad met een malafide partij, maar we houden er preventief rekening mee.

Wil je meer informatie of een vakman bij MyGo inschakelen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via: info@mygo.nl of 085 432 00 32.