
Corona en vakspecialisten: Hoe MyGo omgaat met COVID19
De corona crisis heeft invloed op ons allemaal. Wij beseffen ons goed dat ook onze vakmensen en klanten te maken hebben met de gevolgen van het corona virus. Daarom nemen wij de nodige maatregelen om het uitvoeren van werkzaamheden bij mensen thuis zo veilig mogelijk te maken voor onze klanten en vakmensen.
MyGo matcht klanten met gekwalificeerde vakspecialisten. Zo kunnen alle klussen in en om het huis snel en efficiënt worden uitgevoerd. Je kunt zelf kiezen hoe en wanneer je een afspraak maakt met de vakspecialist. Ook tijdens de corona crisis kunnen deze werkzaamheden doorgaan.
Gezondheid gaat voor, en klussen gaan door
Corona richtlijnen voor de bouw
De overheid heeft samen met de bouwbranches de ‘Samen veilig doorwerken’ richtlijnen opgesteld voor de bouw. De ministeries I&W en BZK hebben dit protocol samen met Bouwend Nederland en Techniek Nederland ontwikkeld en geoptimaliseerd.
Deze richtlijnen maken het mogelijk om op veilige manier werkzaamheden thuis te laten uitvoeren door een vakspecialist. Het is essentieel dat zowel vakspecialisten als klanten zich aan deze richtlijnen houden. Alleen samen zorgen we voor een veilige werkomgeving.
MyGo spoort zowel vakspecialisten als klanten aan om zich aan de volgende richtlijnen te houden, zodat er een veilige werkomgeving wordt gecreëerd.
Corona protocol ‘Samen veilig doorwerken’
- 1,5 meter afstand. Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar. Verblijf als klant zoveel mogelijk in een andere ruimte dan de vakspecialist.
- Geen handen schudden. Schud elkaar niet de hand.
- Handen wassen. Geef de vakspecialist de gelegenheid om handen te wassen. De vakspecialist zal in ieder geval bij aankomst en bij vertrek de handen moeten wassen.
- Bereikbaarheid. Maak de werkplek goed bereikbaar, zodat de vakspecialist geen spullen en meubels hoeft te verplaatsen.
- Hygiëne. Houd het sanitair goed schoon. Maak ook handvatten en deurklinken regelmatig schoon met desinfecterend middel met minimaal 70% alcohol. Zorg ook voor een goede ventilatie in de woning.
- Contactloos en online. Klanten betalen contactloos en hoeven geen handtekening onder de factuur te zetten. Communicatie gebeurt zoveel mogelijk online, bijvoorbeeld met de telefoon, email of via WhatsApp. Door foto’s via WhatsApp te sturen hoeft de vakspecialist niet langs te komen voor een situatieopname.
- Afspraak verplaatsen bij ziekte. Indien de klant, een huisgenoot van de klant of de vakspecialist klachten heeft, verzetten we de afspraak. Klant en vakspecialist mogen van tevoren aan elkaar vragen of de ander klachten heeft. Alleen bij een calamiteit of ernstige storing is het mogelijk dat er een uitzondering wordt gemaakt. In dat geval moet de persoon met klachten in een andere ruimte verblijven dan de vakspecialist.
- Extra voorzorgmaatregelen. Het kan zijn dat de vakspecialist de klant informeert over extra voorzorgmaatregelen afhankelijk van de klus. Het is belangrijk dat deze goed in acht worden genomen.
Informatie voor klanten: veilig laten klussen
De vakspecialisten van MyGo werken allemaal volgens de maatstaven van het ‘Samen veilig doorwerken’ protocol. Je kunt daarom veilig een vakspecialist inschakelen voor jouw klus via de MyGo Matchmaker. Natuurlijk is het essentieel dat jij en je huisgenoten je ook aan de richtlijnen houden.
De Matchmaker is er om jou te matchen met de beste specialist voor jouw klus. Je kunt de Matchmaker 24/7 gebruiken, geheel gratis en vrijblijvend. Je kunt zelf kiezen hoe en wanneer je een afspraak maakt met de specialist naar voorkeur.
De Matchmaker kan je matchen met vakspecialisten binnen alle specialisaties, bijvoorbeeld:
- Loodgieter
- Glaszetter
- Tegelzetter
- Hovenier
- Elektricien
- Keukenmonteur
- Slotenmaker
- Stukadoor
- Behanger
- Schilder
- Alle andere specialisaties vind je hier
Informatie voor vakspecialisten: veilig klussen
Als vakspecialist is het jouw verantwoordelijkheid om je goed aan de richtlijnen ‘Samen veilig doorwerken’ te houden. Ook kun je van tevoren de klant inlichten over de maatregelen om zeker te weten dat de klant de nodige maatregelen treft om een veilige werkomgeving te creëren. Zo kun je met een gerust hart veilig door blijven werken.
MyGo leeft mee met alle ondernemers die tijdens deze moeilijke periode minder klussen binnenkrijgen dan gewoonlijk. Op de websites van de Rijksoverheid en het MKB kun je zien wat de overheid doet voor ondernemers die getroffen zijn door de corona crisis. De overheid biedt onder andere financiële regelingen.
MyGo helpt vakspecialisten en klanten graag
Onze klussen gaan door, maar gezondheid gaat voor. Houd je daarom altijd aan de richtlijnen ‘Samen veilig doorwerken’ en natuurlijk aan de richtlijnen van het RIVM. Je kunt terecht bij het RIVM voor veelgestelde vragen.
MyGo beschikt over een groot landelijk netwerk van vakspecialisten en kent op gedetailleerd niveau hun specialisaties, beschikbaarheid, en veel andere eigenschappen. Daarmee matchen we iedere klus met de juiste lokale deskundige. Zo ontzorgt MyGo vakmensen op vlak van klantenwerving, en consumenten en bedrijven die betrouwbare vakspecialisten nodig hebben, op vlak van het zoeken, vinden en plannen daarvan. Op die manier blijft de markt draaiende zonder dat er waardevolle tijd verloren gaat.
Ben je op zoek naar een vakspecialist? Probeer dan eens gratis en vrijblijvend de MyGo Matchmaker om snel de beste vakspecialist bij jou in de buurt te vinden.
Ben je een vakspecialist en wil je meer weten? Kijk dan eens op onze pagina voor vakspecialisten.
MyGo wenst iedereen veilige klussen toe!