MyGo: óók platform voor waarschuwingen, tips en adviezen

MyGo: óók platform voor waarschuwingen, tips en adviezen

7 jul. '22 Door MyGo redactie

Op zoek naar een auto inclusief navigatiesysteem of app, die waarschuwt voor gevaren op de weg? Binnenkort is dit mogelijk. TomTom, de ANWB, Be-Mobile, Kia, Inrix en Hyundai ontwikkelen momenteel apparatuur, die je tijdig waarschuwt voor dreigende verkeersgevaren en aankomende hulpdiensten. Oók MyGo werkt aan een systeem dat consumenten waarschuwt voor naderend onheil en preventief informeert, wanneer er schade op de loer ligt. Hier gaat het met name om situaties die zich voordoen in huiselijke omgeving.

Waarom zou ik zo’n waarschuwingssysteem willen?

In het geval van de autobestuurder ligt het antwoord natuurlijk voor de hand. Veiligheid staat voorop; niet alleen om jezelf te beschermen, maar met deze apps of navigatiesystemen neem je ook verantwoordelijkheid voor andere verkeersdeelnemers. Weggebruikers met een dergelijk systeem ontvangen nauwkeurig en op tijd waarschuwingen voor gevaarlijke verkeerssituaties, die zich op hun route kunnen voordoen. Bijvoorbeeld wanneer er een voorwerp op het wegdek ligt.

Ook krijgt men een alert bij tegemoetkomende spookrijders, of een waarschuwing voor dreigende weerstypen, zoals fikse regen- en hagelbuien, sneeuwval en/of gladde wegen. Belangrijke berichtgeving over naderende wegwerkzaamheden, verkeersongevallen, afgesloten rijstroken en de maximale toegestane snelheden maken eveneens deel uit van deze slimme apparatuur. Bovendien wordt zorgvuldige informatie over aankomende voertuigen met sirenes en zwaailichten gemeld op de apps en navigatiesystemen.

Wat voor systeem ontwikkelt MyGo dan zelf? 

MyGo is een online platform, waarop consumenten op eenvoudige wijze in contact kunnen komen met een dienstverlener in hun omgeving. Niet alleen kun je via de MyGo Matchmaker heel specifiek zoeken naar een beschikbare vakspecialist, op de site is ook ontzettend veel informatie te vinden over allerhande werkzaamheden en klussen: op het vakgebied van schilders tot advocaten en van fysiotherapeuten tot autodealers. Zo kunnen consumenten gratis inspiratie opdoen voor doe-het-zelf-klussen of tips lezen over hun praktische vraagstukken. Ook in onze blog besteden we dagelijks aandacht aan actuele ontwikkelingen in de dienstverlenende sector, en geven we huis-tuin-en-keuken-adviezen.  

MyGo is ook bezig met de ontwikkeling van een systeem, dat consumenten in staat stelt om, afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren, een alert te ontvangen via een app of nieuwsbrief, om op preventieve wijze problemen te voorkomen. Denk daarbij aan een alert om de auto in de garage te zetten, wanneer er plotseling een zware hagelbui op komst is. Maar ook voor minder urgente zaken kun je een berichtje krijgen, zoals seizoensgebonden tips voor de onderhoud van je tuin of een checklist die je kunt gebruiken, wanneer je verhuisplannen hebt.

Dus hou ons in de gaten!

Ben je nieuwsgierig geworden naar de voortgang van de waarschuwingsapps en de toekomstige MyGo berichtenservice? Hou onze blogs dan goed in de gaten, of schrijf je eenvoudig in voor onze nieuwsbrief. Ben je geïnteresseerd in de waarschuwingsapps voor automobilisten, check dan de MyGo Matchmaker voor een autodealer bij u in de buurt. Liever direct bellen? Ons servicecenter staat voor je klaar om je verder te informeren met betrekking tot je vragen: 085 106 1600.