Terug naar diensten
Content marketing bureau

Content marketing bureau

Wil je meer weten over de werkzaamheden van een content marketing bureau of overweeg je de hulp van zo’n bureau in te schakelen? Op deze pagina vind je meer informatie over content marketing bureaus en de volgende onderwerpen:

Ben je op zoek naar een vakspecialist? MyGo helpt je graag. Met de MyGo Matchmaker vind je direct een gekwalificeerde vakspecialist bij jou in de buurt.

Je kunt de MyGo Matchmaker zowel telefonisch als online gebruiken. Voor telefonisch, bel 085 432 00 32. Voor online, klik op de Matchmakerknop.

Hoe werkt content marketing?

Content marketing houdt in dat er relevante en waardevolle content wordt gecreëerd om tegemoet te komen aan de wensen en behoeften van een bepaalde doelgroep. Het achterliggende doel is om die doelgroep aan te zetten tot acties die winst opleveren. Content marketing gaat dus in de eerste plaats om het helpen van de doelgroep en in de tweede plaats om het aanprijzen van een product of dienst.

Het draait bij content marketing om twee punten, namelijk dat je site goed vindbaar is op Google en de juiste doelgroep aantrekt. Aan beide punten ligt dezelfde aanpak ten grondslag: je website moet voor de doelgroep relevante informatie tonen in de vorm van teksten met de juiste zoekwoorden.

Zowel online als offline media kunnen worden ingezet voor content marketing. Content komt bovendien in vele vormen, waaronder artikelen, nieuwsbrieven, video’s en podcasts. Het overkoepelende doel van content is echter altijd hetzelfde: vragen van de doelgroep zo goed mogelijk beantwoorden.

Bij content marketing wordt vaak met een stappenplan gewerkt. Eerst wordt doelgroep- en zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, om vast te stellen wie het publiek is en waar dat publiek naar zoekt. Vervolgens wordt aan de hand van websitespecifieke doelen een strategie bepaald, waarna passende content wordt gemaakt en verspreid.

De volgende stap is het in beeld brengen van de conversie, in hoeverre de doelgroep door de content wordt aangesproken. Tot slot worden er verbeterpunten opgesteld, zodat er contentoptimalisatie kan worden toegepast om de website zo goed mogelijk op het algoritme van Google en de vragen van de doelgroep te laten aansluiten.

Marketing content

Content marketing diensten

Content marketeers kunnen verschillende werkzaamheden uitvoeren om ervoor te zorgen dat je website beter gevonden wordt op Google. Zo kunnen ze diverse soorten content voor je maken, een content marketing strategie voor je opstellen en content marketing campagnes voor je ontwikkelen en uitvoeren.

Bij SEO-content wordt in de eerste plaats gedacht aan verschillende soorten tekst, zoals artikelen, persberichten, presentatieteksten en handleidingen. Content marketeers kunnen echter ook zorgen voor foto’s, video’s, infographics of een complete huisstijl. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.

Het opstellen van een content marketing strategie begint met het uitvoeren van een marketinganalyse. Daarmee wordt vastgesteld welke content je concurrenten uitbrengen, welke trefwoorden het hoogst scoren en welke content jij op je website moet plaatsen om vaak gevonden te worden. Op basis van die data wordt de strategie ontwikkeld, waarmee helder wordt wat er bereikt moet worden en hoe dat moet gebeuren.

Voor content marketing campagnes bepalen content marketeers op welke kanalen en met welke frequentie er content onder de aandacht moet worden gebracht bij de doelgroep van je website. De uitkomsten van het vooronderzoek worden gebruikt om de content op zo’n manier onder de aandacht te brengen dat het bereik en het effect zo groot mogelijk zijn.

SEO content maken

SEO content

Met SEO-content wordt alle content bedoeld die gemaakt wordt met als doel de vindbaarheid van je website te vergroten en zo meer bezoekers naar je site te leiden. Om ervoor te zorgen dat Google je website SEO-waarde toekent, moet de SEO-content op je website zo relevant mogelijk zijn voor je doelgroep.

Voor SEO-teksten geldt de vuistregel dat de keyword density niet te hoog moet zijn. Dat houdt in dat het zoekwoord waar de tekst omheen is gebouwd wel in de tekst moet voorkomen, maar niet te vaak. Ook is de plaatsing van het zoekwoord in de tekst belangrijk. Doorgaans wordt aangeraden om het zoekwoord zoveel mogelijk aan het begin van tussenkoppen, alinea’s of zinnen te plaatsen.

SEO-content is echter niet alleen (geschreven) tekst. In de tabel hieronder geven we een overzicht van de verschillende mogelijkheden die er zijn als je SEO-content wilt laten maken.

Artikelen

Brochures

Foto’s

Blogposts

Persberichten

Video’s

Woordenlijsten

Advertenties

Podcasts

Gidsen

Case studies

Social media teksten

Infographics

Nieuwsbrieven

Productomschrijvingen

Slideshows

Whitepapers

E-mails

Wil je direct contact met een content marketing bureau dat je van ijzersterke SEO-content kan voorzien? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 432 00 32.

SEO tekstschrijver

SEO-tekstschrijvers hebben de juiste kennis en ervaring om teksten te schrijven die goed aansluiten op de behoefte van de doelgroep van je website. Je kunt bij hen terecht voor diverse soorten content, waaronder artikelen, blogposts, video’s, nieuwsbrieven en teksten voor social mediakanalen.

Heb je nog geen content op je website staan, dan weten SEO-tekstschrijvers na een zoekwoordenanalyse waar de content uit moet bestaan. Heb je al wel content op je website staan, dan weten ze hoe die moeten worden geoptimaliseerd. Ze spelen in op de behoefte van je doelgroep, wat tot een hogere plek op Google en tot meer omzet leidt. Je bent voor een goede vindbaarheid dan niet meer afhankelijk van advertenties.

SEO

SEO teksten laten schrijven

Je kunt ervoor kiezen om zelf SEO-teksten voor je website te gaan schrijven, maar het is een klus met veel voeten in de aarde. Je moet immers niet alleen een vlotte pen hebben, maar ook op de hoogte zijn van alle online ontwikkelingen omtrent SEO. In de meeste gevallen wordt er daarom voor gekozen om die taak uit te besteden aan een SEO-tekstschrijver.

Bij SEO-teksten moet op diverse punten worden gelet. Zo moet de tekst makkelijk weglezen, concrete voorbeelden geven en ervoor zorgen dat de doelgroep kan vinden wat ze zoekt. Idealiter gaat de doelgroep dan ook nog over tot de aanschaf van je product of dienst. Omdat mensen een tekst scannen in plaats van lezen, ligt er bij SEO-teksten bovendien veel nadruk op de visuele aspecten (titel, tussenkopjes, de lengte van tekstblokken).

SEO-tekstschrijvers houden tijdens het schrijfproces rekening met elk van die punten. Ook werken ze met een heldere strategie om er zeker van te zijn dat de gestelde doelen met de teksten worden bereikt. Onder meer de doelgroep en de te gebruiken zoekwoorden worden daarbij continu in het achterhoofd gehouden.

SEO copywriter

Het verschil tussen een SEO-copywriter en een SEO-tekstschrijver is klein. SEO-copywriters schrijven ook teksten waardoor je website goed aansluit op de behoefte van je doelgroep, maar leggen meer nadruk op het commerciële aspect dan SEO-tekstschrijvers.

Het doel van SEO-copywriters is het schrijven van teksten die beter op de behoeften van een websitedoelgroep aansluiten dan die van concurrenten. Ze schrijven onder meer teksten voor advertenties, flyers, advertorials en landingspagina’s. Het doel is altijd om producten, diensten, ideeën of overtuigingen te verkopen.

Net als SEO-tekstschrijvers voeren SEO-copywriters voorafgaand aan het schrijven een zoekwoordenanalyse uit. Ze kijken daarbij naar de zoekwoorden die wel veel worden ingetikt, maar niet vaak worden gebruikt door concurrerende sites. Als ze teksten schrijven voor een site met voldoende autoriteit, kunnen ze de concurrentie daarnaast rechtstreeks aanvallen op hun belangrijkste zoekterm.

MyGo helpt je graag

Wil je direct contact met een content marketing bureau dat ervoor zorgt dat je met je website het juiste publiek trekt en zoveel mogelijk opdrachten binnenhaalt? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 432 00 32.