Online marketing advies
Als je de online marketing van je bedrijf naar een hoger niveau wilt tillen, is het van belang om te weten waar de verbeterpunten liggen en wat je daaraan moet doen. Door online marketing advies aan te vragen, krijg je tips waarmee je de ideale online marketing strategie voor jouw bedrijf kunt hanteren. Het uiteindelijke doel is een betere online zichtbaarheid, wat tot meer bezoekers, conversie en omzet leidt.
Online marketing advies kan zich richten op onder meer zoekmachineoptimalisatie (SEO en SEA), content, social media, webstatistieken, conversieoptimalisatie, e-mailmarketing, leadgeneratie of een combinatie van die factoren. De basis voor het advies wordt gevormd door cijfers uit de data over je bedrijf.
Na een kennismakingsgesprek inventariseert de online marketing consultant binnen welke markt je bedrijf werkt, wat de doelgroep is en welke doelstellingen je bedrijf heeft. Hij/zij controleert je website op content, techniek, autoriteit op Google, snelheid en veiligheid.
Op basis van dat onderzoek constateert de online marketing consultant verbeterpunten, die vervolgens worden verwerkt tot een advies met tips voor de korte en lange termijn. Je kunt dat advies ontvangen in een document, maar vaak is het ook mogelijk om met een consultant om de tafel te gaan zitten om alle adviespunten bij langs te gaan.
Wil je direct contact met de meest geschikte online marketing consultant bij jou in de buurt? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 106 1600.
Marketing specialist
Om voor betere marketing van je bedrijf te zorgen, kun je de hulp van verschillende soorten marketingspecialisten inschakelen. Die specialisten kunnen zelfstandig werken, maar in veel gevallen wordt de kennis van marketingspecialisten met verschillende specialisaties gecombineerd in een team.
Welke marketingspecialisten moeten worden ingeschakeld, hangt van het bedrijf en de situatie af. Hieronder geven we een korte toelichting bij elk van de verschillende soorten marketingspecialisten.
Een marketing communicatie specialist heeft de meest algemene functie: hij/zij houdt zich bezig met het continu ontwikkelen, implementeren en evalueren van de marketing- en communicatiestrategie van je bedrijf. Ook kan een marketing communicatie specialist online platforms beheren en marketingprojecten coördineren.
Een online marketing expert heeft onder andere verstand van SEO, webdesign en statistische analyses. Hij/zij monitort je online marketing cijfers en zet zijn/haar kennis in om die marketing te optimaliseren. Ook kan hij/zij advies geven over optimalisatiemogelijkheden en een marketingstrategie voor je opstellen. Je kunt onder meer bij online marketing experts terecht voor werkzaamheden omtrent social media, copywriting en e-mail.
Een digital marketing specialist houdt zich niet alleen met online marketing, maar met marketing via alle digitale kanalen bezig. Digitale marketing omvat ook tv, radio billboards en mobiele applicaties. Een digital marketing specialist kan je onder meer helpen met het uitdenken van een digitale marketingstrategie, e-mailmarketing, zoekmachineoptimalisatie en videoproductie.
Een interim marketing specialist is een externe specialist die je tijdelijk kunt inhuren om je bij de marketing van je bedrijf te helpen. Hij/zij heeft inzicht in je organisatie als geheel en kan grote projecten begeleiden, de online marketing van je bedrijf op poten zetten en interne of externe marketingafdelingen opzetten. Je behoudt echter zelf te allen tijde de controle en het overzicht.
Online marketing specialist vinden
Wil je direct contact met een online marketing specialist bij jou in de buurt aan wie je je online marketing kunt uitbesteden? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 106 1600.
Online marketing strategie
Een belangrijk onderdeel van sterke online marketing is een heldere strategie. Met een online marketing strategie bepaal je de online marketingdoelstellingen van je bedrijf op lange termijn en welke online middelen je inzet om die doelstellingen te behalen. De strategie zorgt voor een overzicht van de online stappen die je wilt zetten en een eenduidige bedrijfsvisie.
De eerste stap richting een online marketing strategie is zelfreflectie: het is belangrijk te weten wat voor soort bedrijf je precies hebt en wat de toevoegde waarde van online marketing voor je bedrijf is. Vervolgens bepaal je de doelgroep van je online marketing en voer je een concurrentieanalyse uit, zodat je weet hoe andere bedrijven in je branche online marketing aanpakken.
De vierde stap is het kiezen van online middelen en kanalen die je inzet voor je online marketing. Daarna stel je concrete en meetbare doelen op voor die middelen en kanalen en maak je een stappenplan voor onder meer je content, SEO en linkbuilding.
Na die stappen is de strategie klaar om te worden toegepast. De laatste stap is van langere duur en behelst het monitoren en bijsturen: het is van belang om voortdurend aandacht te besteden aan het naleven van de strategie, te analyseren wat wel en wat niet goed gaat en waar nodig verbeteringen door te voeren.
Online marketing uitbesteden
Zowel het bedenken van een online marketing strategie als het daadwerkelijk uitvoeren daarvan hebben veel voeten in de aarde en worden daarom vaak aan een marketingspecialist uitbesteed. Dat uitbesteden kent vele voordelen, waarvan we enkele kort toelichten.
Expertise en ervaring
Voor een effectieve online marketing campagne is diepgaande kennis van onder andere SEO en contentmarketing nodig. Marketingspecialisten beschikken niet alleen over die kennis, maar ook over de benodigde ervaring om je online marketing snel en efficiënt op poten te krijgen.
Marketingtools
Naast specifieke kennis zijn er voor online marketing specifieke tools nodig. Marketingspecialisten weten precies hoe die tools werken en welke tools moeten worden ingezet om jouw online marketing campagne zo sterk mogelijk te maken.
Continuïteit en meetbare resultaten
Online marketing specialisten zijn, na het uitvoeren van een strategie, gericht op het onderhouden van je online marketing en zorgen ervoor dat er continuïteit in je online marketingacties te zien is. Ook zijn de resultaten van hun werk altijd meetbaar, waardoor je zelf altijd de controle houdt.
Kostenbesparing
Door de tools waar marketingspecialisten over beschikken, kunnen ze een stuk sneller en efficiënter te werk gaan dan jijzelf. Door een marketingspecialist in te schakelen voor de planning en uitvoering van je online marketing strategie, bespaar je jezelf op de lange termijn tijd en geld.
MyGo helpt je graag
Wil je direct contact met een online marketing consultant bij jou in de buurt? Raadpleeg dan de MyGo Matchmaker door op de Matchmakerknop te klikken of door te bellen naar 085 106 1600.